Geslaagd symposium Met je handen in je haar! Pa in zijn pyjama op straat of de deur op slot?

29 November 2019

Afgelopen 29 november vond het jaarlijkse symposium plaats van de Academische Werkplaats Ouderenzorg Zuid-Limburg (AWO-ZL) met als thema ervaren dilemma’s in de zorg voor ouderen met dementie. Dit jaar organiseerde Zuyd Hogeschool het symposium voor medewerkers dat elk jaar roulerend bij een partner plaatsvindt en opende haar deuren voor ons. We kijken terug op een zeer geslaagde dag met 150 deelnemers.

Dagvoorzitter Erik van Rossum, lector Zuyd Hogeschool en linking pin AWO-ZL, nam ons mee door deze dag die startte in het Atrium van de hogeschool dat ons ook een goed kijkje gaf in het studentenleven. Na een korte opening door Saskia Brand (lid CvB Zuyd Hogeschool) en Jan Hamers (voorzitter AWO-ZL) werden er 5 casussen uit de AWO-ZL praktijk rondom het thema uitgebeeld door een speciaal voor dit symposium samengestelde toneelgroep met collega’s uit ons netwerk.

Aan de hand van de 5 uitgebeelde casussen gingen de deelnemers uit elkaar in groepjes verspreid door Zuyd Hogeschool om dieper op het thema in te kunnen gaan. Na de leerzame groepsdiscussies werden we plenair meegenomen door Michel Bleijlevens (linking pin Vivantes) in de wetenschappelijke wereld van dilemma’s in de zorg voor mensen met dementie. Wat doet de AWO-ZL rondom dit thema en wat zijn daar de resultaten van.

Het enerverende symposium werd afgesloten met de onthulling van het nieuwe AWO-ZL logo. Na ruim 21 jaar AWO-ZL weerspiegelt dit nieuwe beeldmerk de groei, dynamiek en samenwerking tussen alle zorg-, onderwijs- en onderzoekspartners. Vice-voorzitter van de AWO-ZL Hilde Verbeek reikte, na tekst en uitleg over het nieuwe logo, de eerste goodie bag met het nieuwe logo uit aan Mandy Boosten, Thuishulp bij MeanderGroep.

Na afsluiting was er een borrel en kwam er een eind aan deze mooie middag bij Zuyd Hogeschool! Gezien er dit jaar zo veel animo voor het symposium was, hebben we veel mensen moeten teleurstellen. We gaan voor de toekomst op zoek naar een andere vorm van het symposium dat beter past bij de gegroeide AWO-ZL en wensen vanuit ons netwerk.

Tot volgend jaar!

Bekijk hier: